Фото: Београдске.рс
Први делови новог моста у Београду, који ће заменити Стари савски мост су стигли и истоварени су на градилишни плато код Старог сајмишта.
Две кинеске фабрике у провинцији Ђангсу произвеле су елементе новoг моста који су послати 27. августа из луке Таицанг.
У питању су делови главних греда и ослонци лукова укупне тежине 2.862 тоне.

Баржа из Кине у Београду. Истовар првих делова Фото: Београдске.рс
Заједнички су их произвеле две фабрике компаније China Construction Steel Structure у Вухану и Ђангсу.
Најтежи појединачни елемент моста има 126 тона, при чему најдебља плоча достиже 80 милиметара, а најдужи део 18 метара.

Да подсетимо, да би се обезбедила прецизна уклапања, сви елементи су произведени на стандардизованим калупима и пре напуштања фабрике прошли су „претходну пробну монтажу“.
Инжењери су за мерење користили високопрецизне тоталне станице да би у реалном времену контролисали неслагање суседних сегмената, које је строго ограничено на ±2 мм. Уз помоћ „паметне“ производне опреме, период производње челичних конзола скраћен је за 15 дана, а продуктивност по раднику повећана за 20%, док је прецизност реза повећана за 45%, пренео је јесенас кинески Хубеи дејли.

Прва серија елемената је од набавке материјала до готовог производа завршена за само два месеца.

Први делови моста у Београду Фото: Београдске.рс
НОВИ СТУБОВИ У ИЗГРАДЊИ
Већ неко време се одвија изградња нових стубова. Посао је највише напредовао на новобеоградској страни где је бетониран темељ стуба Ц6, на који се наслања и прилазни насип у изградњи.
Видљиво је да и стуб Ц5 на обали добија темељ и надземну структуру.
На супротној обали се постављају шипови још два стуба Ц1 и Ц2, док у реци Сави траје уклањање остатака последња два стуба старог моста.
ДЕТАЉЕ ПОГЛЕДАЈТЕ У НАЈНОВИЈЕМ ВИДЕУ НА НАШЕМ КАНАЛУ
